mailbox quota notification

Mailbox vol melding - mailbox quota notification

Het systeem heeft een melding gegeven per mail dat jouw mailbox bijna vol is. Wat betekent dat? En wat kun je doen?

Het kan zijn dat je meerdere mailadressen hebt ingesteld op 1 account waarbij aan ieder adres mailruimte is toegekend. Sommige mailadressen hebben nu misschien te weinig ruimte (waardoor je de melding van het systeem ontvangt) maar andere mailboxen kunnen nog veel ruimte over hebben.  Je kunt dit zelf verdelen of je kunt de ruimte voor het mailaccount in zijn totaliteit verhogen.

In deze mail willen we je uitleggen hoe je alles uit jouw mailaccount kunt halen wat erin zit.

JOUW MAILACCOUNT BEKIJKEN

Volg de onderstaande stappen om naar jouw mailaccount te gaan.

  1. Login bij domein-direct.nl/account/clientarea.php met het e-mailadres wat bij ons bekend is (Als je het niet meer weet kijk dan op welk mailadres je mails van ons hebt ontvangen).
  2. Weet je het wachtwoord niet meer van jouw account bij domein-direct.nl? Klik dan op de inlogpagina op de button ‘wachtwoord vergeten’. Je ontvangt dan een nieuw wachtwoord om in te loggen in je account.
  3. Na het inloggen kom je in jouw account.
  4. Klik op de button ‘HOSTING’
  5. Bij ‘mijn hosting & services’ zie je alle pakketten staan die je hebt afgenomen. Klik op het betreffende pakket.
  6. Je komt nu op de pagina ‘Beheer product’. Onder de tab ‘Hosting informatie’ staat alle informatie over jouw pakket. Je gaat naar het beheer van het pakket door op de button “Hosting Control Panel openen” te klikken.
  7. Nu ben je in ISPCONFIG, hier kun je van alles zien en aanpassen m.b.t. jouw pakket (hosting en/of e-mail)
  8. Klik op de button “E-mail”
  9. Je ziet aan de linkerkant een menu staan met allerlei opties voor het mailaccount.
  10. Onder het kopje “Statistieken” kun je klikken op “Mailbox quota” om precies te zien welke mailadressen je hebt en hoeveel ruimte deze innemen.
  11. Om de ruimte toe te wijzen aan accounts klik je op “E-mail mailbox”, dit staat onder het kopje “Email accounts”
  12. Klik op het de naam van het betreffende mailaccount.
  13. Je kunt hier alle gegevens van het mailaccount aanpassen zoals:
    - de echte naam, het wachtwoord, quota, kopie sturen, spamfilter instellen, enz.
  14. Vul hier de gewenste quota in die je voor dit mailadres wilt toewijzen.
  15. Je kunt de maximale ruimte verdelen tussen de accounts indien je er meer hebt.
  16. Klik op “opslaan”
  17. Sluit ISPconfig af door op de rode button rechtsboven te klikken “Uitloggen”
  18. Sluit vervolgens ook het account bij domein-direct.nl af.

UPGRADEN MAILACCOUNT

Heb je te weinig ruimte in je mailbox dan kun je eenvoudig jouw pakket upgraden.

  1. Login bij domein-direct.nl/account/clientarea.php met het e-mailadres wat bij ons bekend is (Als je het niet meer weet kijk dan op welk mailadres je mails van ons hebt ontvangen).
  2. Weet je het wachtwoord niet meer van jouw account bij domein-direct.nl? Klik dan op de inlogpagina op de button ‘wachtwoord vergeten’. Je ontvangt dan een nieuw wachtwoord om in te loggen in je account.
  3. Na het inloggen kom je in jouw account.
  4. Klik op de button ‘HOSTING’
  5. Bij ‘mijn hosting & services’ zie je alle pakketten staan die je hebt afgenomen. Klik op het betreffende pakket.
  6. Je komt nu op de pagina ‘Beheer product’.
  7. Klik op deze pagina op de button “Upgrade / downgrade”
  8. Alle upgrade mogelijkheden worden getoond
  9. Klik op de button ‘Kies een product’ bij het product van je keuze
  10. Maak het bestelproces af
  11. Jouw pakketruimte wordt verhoogd en je ontvangt mails ter bevestiging

Mocht je nog vragen hebben dan kun je altijd een vraag stellen door een ticket aan te maken in je account.

Je kunt ook mailen naar support@domein-direct.nl met het e-mailadres waarmee je jouw account hebt geregistreerd of wat in jouw account bij de contactgegevens staat. Je ontvangt dan binnen 24 uur antwoord op je vraag.

  • e-mail, mailbox quota notification, mailbox vol, aanpassen grootte mailbox, ruimte aanpassen mail, ruimte opslag verhogen
  • 35 Gebruikers die dit nuttig vonden
Was dit antwoord nuttig?

Gerelateerde artikelen

Archiveren mail

Als je een melding krijgt dat de mailbox vol raakt dan kun je 3 dingen doen;- mail verwijderen-...

Bieden jullie Hosted Exchange?

Ja, wij bieden Office 365 met hosted exchange van Microsoft. Dit is een goede oplossing als je...

DKIM en DMARC voor Office 365

Spam, Phishing, Spoofing In dit artikel behandelen we SPF, DKIM en DMARC binnen Office 365....

Domein webmail

Je kunt gebruik maken van Roundcube webmail zodra je een emailadres hebt aangemaakt. Je kunt dan...

E-mail instellen instructie computer via Mozilla Thunderbird

Dit document bevat informatie voor het aanmaken van een nieuw e-mailaccount via ISPconfig alsmede...