Problemen met verbinding KPN-gebruikers

  • Vrijdag, 5th September, 2025
  • 10:56vm

We hebben meldingen ontvangen van klanten met een KPN-internetverbinding die bepaalde websites niet of slecht kunnen bereiken. Dit probleem wordt veroorzaakt door een fout in de KPN-modems (met name Box 12 en mogelijk Box 14) waarbij IPv6 verkeerd wordt uitgedeeld. Hierdoor kan je computer of laptop soms geen verbinding maken, terwijl het via mobiel of tablet vaak wel werkt.

Oplossing
KPN werkt aan een firmware-update, maar tot die tijd kun je het probleem zelf oplossen:

  1. Log in op je KPN-modem.

  2. Zet daar IPv6 uit.

  3. Herstart het modem.

Daarna kun je de websites weer normaal benaderen. Zodra KPN de definitieve update heeft uitgerold, kun je IPv6 weer aanzetten.

Heb je hulp nodig bij het aanpassen van de instellingen? Neem dan contact op met KPN-klantenservice of raadpleeg de handleiding van je modem.

Webmaster Domein-Direct.nl

« Terug