Home » Blog » Heb jij al een onafhankelijk mailadres?

Heb jij al een onafhankelijk mailadres?

Heb jij al een onafhankelijk mailadres
Home » Blog » Heb jij al een onafhankelijk mailadres?

Wil je onafhankelijk van jouw huidige internetprovider je mail versturen of ontvangen?

Dan heb je een onafhankelijk mailadres nodig. Want als jouw provider stopt met zijn diensten zoals bv xs4all of als je zelf wilt overstappen, bijvoorbeeld van Ziggo naar KPN dan heb je direct een probleem. Jouw mail is dan niet meer toegankelijk.

Dat is dan ook reden waarvoor veel mensen ervoor kiezen om hun emailadres onafhankelijk te maken van hun Internetprovider. Het is tenslotte eenvoudig te realiseren en niet duur. En nog een bijkomend voordeel is dat je blijvend bijvoorbeeld je eigen naam kunt gebruiken maar natuurlijk ook een andere naam naar keuze. Zo blijf je voor lange tijd bereikbaar op hetzelfde zelfgekozen adres. Dat is niet alleen makkelijk voor jezelf maar zeker ook voor je familie en vrienden of klanten.

Een onafhankelijk mailadres is vaak gekoppeld aan een persoonlijke of zakelijke domeinnaam, wat verschillende voordelen biedt:

  1. Professionaliteit: Een mailadres met je eigen domeinnaam (bijvoorbeeld jouwnaam@domein.nl) oogt professioneler dan een standaard e-mailadres van een gratis provider.
  2. Branding: Het helpt bij het versterken van je merk of persoonlijke identiteit, omdat het domein in het e-mailadres je naam of bedrijfsnaam weerspiegelt.
  3. Controle en Veiligheid: Je hebt meer controle over je mailinstellingen en -beveiliging, wat cruciaal kan zijn voor bedrijfscommunicatie.
  4. Onafhankelijkheid: Je bent minder afhankelijk van externe diensten, wat vooral belangrijk is als je zakelijke mails verstuurt.

Als je nog geen onafhankelijk mailadres hebt, kun je overwegen dit op te zetten.

Je krijgt een onafhankelijk mailadres, zonder verlies van je huidige mail

Hoe gaat het in zijn werk? Bedenk eerst een mooie naam voor je nieuwe mailadres en registreer je domeinnaam. Je kunt de naam bij benadering overnemen die je gebruikte. Dus als je naam bijvoorbeeld fam.jansen@ziggo.nl is registreer dan “fam-jansen.nl” of “jansen.nl”(als deze nog vrij is).

Om email te kunnen ontvangen en versturen heb je een mail hostingpakket nodig. Die is er al vanaf een paar euro’s per maand. Je ontvangt na de betaling een bevestiging per email en er wordt automatisch een mailadres (info@fam-jansen.nl of info@jansen.nl) voor je aangemaakt.

Je kan nu via je hostingpanel zelf meer adressen toevoegen, bijvoorbeeld jan@fam-jansen.nl of van je vrouw, dochter, zoon, zus of broer. Je kunt zoveel e-mailadressen aanmaken als nodig. Heb je te weinig capaciteit dan kun je altijd op ieder moment upgraden naar een groter pakket.

Nu gaan we je mail overzetten

In je hostingpanel kies je voor “Fetch emails from external POP3 / IMAP servers” en geeft hier de gebruikersnaam en wachtwoord en de mailserver van je huidige internetprovider op.

De server is bijvoorbeeld:
imap.ziggo.nl
imap.quicknet.nl
imap.home.nl
imap.casema.nl
imap.upcmail.nl
imap.chello.nl
imap.a2000.nl

We gaan je email overzetten en alle email wordt nu ingelezen op je nieuwe email adres.
Deze instelling mag je laten werken totdat je gestopt bent bij je internetprovider.

Vanaf dat moment heb je jouw eigen mailaccount en ben je onafhankelijk geworden van je internetprovider,

We hopen je met bovenstaande informatie voldoende geholpen te hebben. Heb je er vragen over dan kun je altijd even contact opnemen met ons.

Bellen kan ook: +31 73 8505242

Wil je direct contact met ons team?

Vul onderstaand formulier in en je ontvangt z.s.m. bericht van ons.

lentekorting