Auteur Topic: Technologie die kleine bedrijven helpt, zelfs tegen de grote spelers  (gelezen 168 keer)

Domein-Direct

  • Forumbeheerder
  • Senior
  • *****
  • Berichten: 271
  • Karma: 0
    • E-mail
Technologie die kleine bedrijven helpt, zelfs tegen de grote spelers
« Gepost op: 30 september 2018, 01:43:09 »
Er ontstaat een duidelijk gat tussen e-commerce reuzen zoals Bol.com en Marktplaats.nl en de kleine tot middelgrote bedrijven (MKB's) die met hen concurreren. Met behulp van nieuwe technologiediensten kunnen kleine en middelgrote bedrijven in de e-commerce de belangrijkste bedrijfsstatistieken identificeren en meten en zelfs op veel belangrijke gebieden het verschil maken.

Technologie heeft altijd een belangrijke rol gespeeld bij het nivelleren van het speelveld voor bedrijven. Die mogelijkheid versnelt in de online marktplaats van vandaag. Maar liefst één-op-vier gebruikers zullen een website verlaten als het meer dan vier seconden duurt om te laden. Denk daar eens over na. In minder tijd dan het lezen van deze paragraaf, zou maar liefst een kwart van uw klanten uw site kunnen verlaten.

Als u voor uw verkoop op uw website vertrouwt, moet u de volgende gebieden nauwlettend volgen.

Snelheidsindex. Veel e-commercebedrijven vertrouwen op maatregelen zoals Time to First Byte (TTFB) om ervoor te zorgen dat de siteprestaties up-to-date zijn. Hoewel dit belangrijk is voor het rangschikken van zoekresultaten, is TTFB niet de meest effectieve manier om de gebruikerservaring van de totale sitesnelheid te meten.

Bedrijfseigenaren moeten controleren hoe lang het duurt voordat de klant met de site begint. Snelheidsindex, de waargenomen tijd die nodig is om de volledige pagina te laden, is een beter middel om de snelheid van een site te meten. Studies bevestigen dat voor elke seconde die een e-commerce website nodig heeft om te laden, ongeveer zeven procent van de bezoekers de site zal verlaten. Bedrijfseigenaren kunnen hun snelheidsindex online controleren op webpagetest.org

Checkout snelheid. Hoewel de meeste bedrijfseigenaars de algemene sitesnelheid op een bepaalde manier controleren, houden enkele e-commercebedrijven hun e-mails specifiek bij op hun uitchecksnelheid. Zodra een klant heeft besloten om te kopen, moet het proces vanaf dat moment zo snel en eenvoudig mogelijk zijn om het verlaten van de kassa te voorkomen.

De gemiddelde afhandelingsratio voor uitchecken is al 67 procent. Laten we klanten geen extra redenen geven om af te zien van SMB-kassa's.

Time-outs en storingen. Wanneer time-outs optreden, kan een website beschikbaar zijn voor sommige bezoekers, maar niet voor anderen. Site storingen treden op wanneer een site volledig onbeschikbaar is voor alle bezoekers. Maar liefst 90 procent van de e-commercesites die we hebben onderzocht op een van de meest populaire e-commerceplatforms, heeft gemiddeld 26 time-outs gehad.

Simpel gezegd, tijdens elk van deze time-outs konden sommige bezoekers die deze sites probeerden te bereiken, niet binnen komen. Uitvallen doen zich vaak voor tijdens verkeerspieken die een serveroverbelasting of een infrastructuurfout kunnen veroorzaken. Deze uitval gebeurt vaak op het slechtst mogelijke moment voor e-commercebedrijven, zoals op sinterklaas en de kerstdagen.

Terwijl grote bedrijven personeel hebben dat zich op prestaties richt, heeft het gemiddelde MKB eenvoudigweg niet de middelen om aan deze prestaties te werken.

Heeft u een snelle website of webshop nodig, dan bent u bij Domein-Direct.nl aan het juiste adres, wij zorgen voor de middelen om u te laten concurreren.
Bekijk onze site https://www.domein-direct.nl voor de mogelijkheden.