Auteur Topic: ZONDER WEBSITE BESTA JE NIET  (gelezen 1996 keer)

Domein-Direct

  • Forumbeheerder
  • Senior
  • *****
  • Berichten: 271
  • Karma: 0
    • E-mail
ZONDER WEBSITE BESTA JE NIET
« Gepost op: 5 mei 2016, 11:59:19 »
Ben je ondernemer of heb je een bedrijf, dan kun je uiteraard niet zonder een eigen website. Staat je op het punt om een nieuwe website te beginnen? Denk dan eerst goed na over een aantal belangrijke vertrekpunten. Je zou namelijk niet de eerste ondernemer zijn die een website lanceert waarbij businessmodel en proposities niet terug te vinden zijn in je belangrijkste online visitekaartje. We noemen hieronder daarom een aantal aandachtspunten.

1. Specificeer heldere doelstellingen
Een website zonder duidelijk doel, daar gaan een hoop goede resultaten mee verloren. Voorafgaand is het daarom belangrijk dat je goed nadenkt over wat je met de website eigenlijk wilt bereiken. Wil je dat mensen alleen bepaalde informatie lezen over jouw bedrijf of organisatie? Of wil je graag dat mensen jouw product kopen? En over welke informatie of product hebben we het dan precies? Wat pas wel en niet bij jouw eigen bedrijf of organisatie? Het zijn veelal logische vragen, maar er zijn talloze ondernemers die geen duidelijk doel voor ogen hebben bij het verder uitwerken van de website.

2. Wie is je doelgroep?
Wie zijn de mensen waarvan je wilt dat ze je website bezoeken? Hoe willen ze graag aangesproken worden? Welk probleem wil je voor ze oplossen? Door in eerste instantie een website voor je doelgroep te maken (in plaats van voor jezelf) heb je veel meer kans om succesvoller te zijn. Om het doel van je website te bereiken heb je namelijk toch echt je doelgroep nodig. Probeer je achterhalen wat interesses, obstakels en behoeften zijn bij je doelgroep. Ga in gesprek met ze of kijk bijvoorbeeld hoe je concurrenten hun doelgroepen aanspreken.

3. De juiste ‘look and feel’
Zorg voor de juiste ‘look and feel’ die past bij je doelgroep en de identiteit van jouw bedrijf. Het gevoel dat mensen hebben op je website moet je zeker niet onderschatten. Binnen enkele seconden beoordelen bezoekers namelijk een website. Welke kleuren ga je gebruiken, zorg je voor weinig of veel tekst of afbeeldingen: dit zijn belangrijke keuzes om over te nadenken. Gebruik daarbij ook stap 1 en 2 uit dit artikel. Het kan in veel gevallen ook goed zijn om duidelijk te laten zien wie het gezicht achter een bedrijf of organisatie is. Zo maak je het toch net iets persoonlijker en wordt de afstand tussen de klant en het bedrijf gevoelsmatig iets kleiner.

4. Structuur en usability: sleutelwoorden voor conversie
Wanneer je goed hebt nagedacht over het doel van je website, zorg er dan ook voor dat je website hierop duidelijk is ingericht. Wanneer je bijvoorbeeld graag wilt dat mensen opbergboxen via je website kopen, dan is het belangrijk dat bezoekers vanaf de homepage zien met welke pagina of button ze hiervoor moeten gebruiken. Maak het zo gebruikersvriendelijk mogelijk voor bezoekers. Dit resulteert in meer conversie. Daarnaast is het niet alleen belangrijk voor bezoekers, maar ook voor zoekmachines. Met een goede structuur en usability begrijpt een zoekmachine ook beter welk product voor jou belangrijk is word je hiermee eerder goed gevonden in de zoekresultaten. Daarnaast is een goede structuur van belang voor verdere zoekoptimalisatie zoals het gebruik van keywords en linkbuilding.

Start hier je website https://www.domein-direct.nl/

Succes
Webmaster
Domein-direct.nl