Auteur Topic: Dé digitale versiertruc: call-to-action  (gelezen 1884 keer)

Domein-Direct

  • Forumbeheerder
  • Senior
  • *****
  • Berichten: 270
  • Karma: 0
    • E-mail
Dé digitale versiertruc: call-to-action
« Gepost op: 11 oktober 2015, 01:17:33 »
Het geheime wapen waarmee je klanten online direct prikkelt om te doen wat jij voor ogen hebt, heet in jargon de call-to-action. Hoe zet je dit middel optimaal in? Deze tips helpen jou verder.

Als op een website een call-to-action staat, klikt maar liefst 72% van de bezoekers door. Vergeet je dit geheime wapen in te zetten, dan gaat slechts 6% verder op zoek naar jouw aanbod. Je mist dan dus potentiële klanten.

Tips voor een opvallende call-to-action:
- Kies een van deze vormen: een button, link of banner
- Val op met een heldere kleur
- Zorg dat het lettertype en –grootte afwijkt van de overige tekst
- Gebruik dezelfde oproep in andere media, zoals offertes, nieuwsbrieven, flyers en brochures
- Maak de call-to-action vet: ideaal voor mensen die scannend lezen

Welke woorden gebruik je in een call-to-action?
Vermijd in ieder geval de kreet ‘Klik hier': iedereen snapt dat je op een button of link moet klikken. Maak de tekst in de call-to-action zo kort mogelijk. Wat levert het een klant op door er op te klikken?

Ter inspiratie een aantal krachtige call-to-actiontermen:
- Reageer vandaag
- Koop nu
- Ja, ik doe mee
- Registreer nu
- Ontvang gratis tips
- Nog 2 uur geldig!
- Ontvang gratis tips