Auteur Topic: Zoekmachineoptimalisatie deel 1 Google  (gelezen 2946 keer)

Domein-Direct

  • Forumbeheerder
  • Senior
  • *****
  • Berichten: 271
  • Karma: 0
    • E-mail
Zoekmachineoptimalisatie deel 1 Google
« Gepost op: 29 januari 2012, 12:58:13 »
Zoekmachineoptimalisatie

Zoekmachineoptimalisatie draait om het zo goed mogelijk presenteren van uw site voor zoekmachines, maar de uiteindelijke doelgroep zijn de gebruikers en niet de zoekmachines. De onderwerpen die we behandelen omtrent optimalisatie zijn van toepassing op alle soorten websites, ongeacht de grootte en het onderwerp van de site.


1. Gebruik unieke paginatitels

Een title-tag laat zowel gebruikers als zoekmachines weten wat het onderwerp van een bepaalde pagina is.
De <title>-tag moet nade <head>-tag in het HTML-document worden geplaatst.
U kunt het beste een unieke titel voor elke pagina op de site maken.

De content van title-tags wordt weergegeven in de zoekresultaten
Als uw document op een zoekresultatenpagina wordt weergegeven, wordt de inhoud van de title-tag meestal in de eerste regel van de resultaten weergegeven.

Hierdoor kunnen gebruikers sneller zien of een pagina mogelijk relevant is voor hun zoekopdracht.
De titel van uw startpagina kan de naam van uw website/bedrijf bevatten, naast andere belangrijke informatie zoals de fysieke
locatie van het bedrijf of een aantal van de belangrijkste aandachtsgebieden of aanbiedingen.

Gebruik unieke title-tags
Alle pagina’s zouden eigenlijk een unieke title-tag moeten bevatten, zodat zoekmachines precies weten
waarin deze pagina zich onderscheidt van de andere pagina’s op uw site.

Gebruik korte, beschrijvende titels
Ook korte titels kunnen informatief zijn. Als de titel te lang is, geeft Google slechts een gedeelte
ervan weer in het zoekresultaat.


In deel 2 behandelen we meta-tags
Webmaster
www.domein-direct.nl