Auteur Topic: Optimaliseer je website met online activiteiten  (gelezen 3479 keer)

Domein-Direct

  • Forumbeheerder
  • Senior
  • *****
  • Berichten: 271
  • Karma: 0
    • E-mail
Optimaliseer je website met online activiteiten
« Gepost op: 27 maart 2011, 23:53:06 »
Wat moeten we doen om onze digitale kanalen verder uit te bouwen en optimaal verkeer te genereren?

1. Begin met het vanuit Facebook of Hyves doorlinken van verkeer naar je officiële site. Doe dit door duidelijke links binnen de tabs en info pagina’s te maken.

2. Gebruik Facebook om verkeer naar je bedrijfsblog(s) te leiden door alleen een samenvatting of de eerste alinea van een artikel op Facebook te plaatsen en de rest door te linken vanuit de Facebook update.

3. Biedt links naar je andere online activiteiten vanuit Facebook, zoals bijvoorbeeld Twitter, Flickr, YouTube en LinkedIn.

4. Laat bezoekers op je landingspagina in Facebook hun e-mailadres ergens invullen zodat je ze later vanuit een mailing of nieuwsbrief ook naar de reguliere site kunt leiden.

5. Begin een Facebook-wedstrijd waarin het vereist is om informatie op je site of blog te gaan zoeken en kondig aan dat je de uitslag van de wedstrijd op de officiële site zult publiceren.

6. Vertel je fans op Facebook dat je op de reguliere website een speciale actie hebt lopen of dat ze daar iets exclusief kunnen downloaden.

7. Integreer e-mail marketing met sociale media zodat je de klantdatabase van jouw merk verder kunt vergroten.

8. Bedenk Facebook-aanbiedingen die uiteindelijk naar je eigen e-commerce winkel leiden.

9. Beschouw je website als hoofdbestemming van het succesvolle sociaal zakendoen.



Facebook is een geweldig kanaal om met je klanten in contact te komen en om extra verkeer voor je site en blog te genereren. Maar pas op voor de hype en negeer de andere online mogelijkheden niet. Probeer deze in je site te integreren en ga aan de slag met de optimalisatie van je digitale activa. De synergie die daarop ontstaat, zal je verbaasd doen staan.