Auteur Topic: 20 tips tegen verlaten winkelwagens  (gelezen 4813 keer)

Domein-Direct

  • Forumbeheerder
  • Senior
  • *****
  • Berichten: 271
  • Karma: 0
    • E-mail
20 tips tegen verlaten winkelwagens
« Gepost op: 21 maart 2010, 14:49:19 »
Winkelwagens die wel gevuld, maar uiteindelijk niet afgerekend worden, zijn webwinkliers een doorn in het oog. Het Amerikaanse Demandware stelde een lijst op met twintig tips om cart abandonment een halt toe te roepen. Pik eruit wat u te pas komt.

Demandware, ontwikkelaar van software voor online-retailers (Wikipedia), begint zijn overzichtelijke whitepaper van tien pagina’s met verschillende onderzoeken die uitwijzen hoe groot het probleem van de verlate winkelwagens eigenlijk is.

Volgens de eTailing Group zou 60 procent van een groep ondervraagde webwinkeliers te maken hebben met een cart abandonment rate van meer dan 20 procent. Dit sluit min of meer aan bij bevindingen van Forrester Research, dat becijferde dat gemiddeld 36 procent van alle gevulde winkelwagens niet wordt afgerekend.

Demandware keek naar wat webwinkeliers zelf kunnen doen om het aantal verlaten winkelwagens te reduceren. De 20 tips in vogelvlucht:


1)       Bied een incentive om daadwerkelijk te kopen

2)       Bied wenslijsten en ‘bewaarde winkelwagentjes’

3)       Maak het gemakkelijk om producten cadeau te doen

4)       Verschaf een geschatte bezorgtermijn

5)       Bied vroeg en consistent inzicht in de totale kosten

6)       Elimineer cross- en upselling in het checkout-proces


7)       Verwijder de standaardnavigatie tijdens het checkout-proces

8)       Wek vertrouwen met veiligheidscertificaten en keurmerken

9)       Maak het makkelijk om informatie over retouren en garantie te vinden

10)    Bied de optie als ‘gast’ het checkout-proces te doorlopen

11)    Bied contexuele hulp

12)    Verschaf contactinformatie voor klanten die er niet uit komen

13)    Reageer vriendelijk bij fouten in invoervelden

14)    Verschaf inzicht in de progressie binnen het checkout-proces

15)    Maak het eenvoudig fouten te herstellen met functionele back buttons


16)    Bied alternatieve betaalmethoden

17)    Laat mensen actief een betaalwijze kiezen, vink er niet al een aan

18)    Bied heldere bestelinformatie ter bevestiging

19)    Bied klanten de optie tot een opt-out voor nieuwsbrieven e.d.

20)    Analyseer welke acties van klanten leiden tot abandoned carts.