Onze Algemene voorwaarden bieden duidelijkheid aan onze klanten. De meest belangrijke punten staan op deze pagina omschreven.
Lees hier onze uitgebreide algemene voorwaarden.

Plaatsen van de website

  • De inhoud van de website die je plaatst moet voldoen aan de Nederlandse wetgeving.
  • Hacking-activiteiten of andere inbreuk op de servers van Domein-Direct en derde is niet toegestaan.
  • Het verzenden van grote hoeveelheden ongevraagde e-mail (spam) is niet toegestaan.
  • Bij overtreding van of melding van abuse wordt uw site offline gezet.
  • We maken een backup van onze systemen, u bent zelf verantwoordelijk voor het activeren van uw website en email backup.

Dataverkeer Fair Use Policy
Domein-Direct hanteert geen technische beperking voor de toegestane hoeveelheid dataverkeer. Hiervoor geldt dat de gebruikte dataverkeer een wezenlijk onderdeel van de website dient te zijn (ter beoordeling van Domein-Direct). Bij forse overschrijdingen van het gemiddelde dataverkeer, doen wij u een voorstel wat beter aansluit op uw behoeften.

Wat is dataverkeer?
Dataverkeer hangt samen met de omvang en de populariteit van uw website. De hoeveelheid dataverkeer is de totale hoeveelheid bestanden (in megabytes) die per maand van uw website opgevraagd worden. Een voorbeeld:

  • een gemiddelde pagina van uw website is 500 kb groot (inclusief plaatjes)
  • stel verder dat een gemiddelde bezoeker 5 pagina''s bezoekt
  • u heeft 1000 website bezoekers per maand
  • uw website genereert dan 500 x 5 x 1000 = 2500.000 KB per maand, oftewel 2500 MB dataverkeer per maand

Betaling en Overeenkomst
Domein-Direct werkt met real time registratie en geautomatiseerde opdrachtverwerking.

  • Uw betalingen zijn online en worden afgewikkeld door Multisafepay, met een keuze uit Creditcards, Ideal, Incasso of overboeking via uw bank.
  • Bij de betaalpagina gaat u akkoord met de algemene voorwaarden. Dit is uw digitale handtekening van de overeenkomst.
  • De opdracht wordt direct verwerkt en actief na ontvangst van betaling. Incasso en overboekingen nemen minimaal 2 dagen in beslag voor verwerking.
  • Van elke transactie ontvangt u een factuur via email en kunt u deze later raadplegen via "Mijn Account".

Verlengen en einde looptijd
Op de "Mijn Account" pagina vindt u informatie over de looptijd van uw domeinnaam en de gekoppelde diensten. U ontvangt voor het einde van de looptijd een email met het verzoek om te verlengen. Maakt u geen gebruik van verlengen, dan zal de dienst 1 week voor het einde van de looptijd worden gestopt (soft quarantaine).

  • De opzegtermijn van een domeinnaam is 1 maand voor het einde van de looptijd.
  • Tussentijds opzeggen van een domeinnaam kan via email en "Mijn Account".
  • Alle overige diensten kunnen online worden uitgebreid of opgezegd.
  • Alle overeenkomsten worden na afloop van de vervaldatum niet stilzwijgend verlengd.
  • Wie niet of te laat verlengt, is zijn domeinnaam, e-mail en website kwijt.
  • Binnen de quarantaineperiode van 40 dagen kunt u zich nog bedenken en de domeinnaam claimen. Hieraan zijn kosten verbonden.
  • Verhuizen van een domeinnaam kan kostenloos buiten de opzegtermijn, binnen de opzegtermijn brengen wij administratiekosten in rekening.
  • Het verstrekken van een verhuiscode staat gelijk aan per direct opzeggen en kan alleen worden opgevraagd door de houder.
  • De controle van uw id wordt gedaan op basis van het emailadres dat gebruikt is bij de registratie van uw domeinnaam.
  • Anonieme domeinnamen kunnen niet worden verhuisd, ze moeten eerst op uw naam worden gezet via een houder overdracht.